Přejít k hlavnímu obsahu

Trans muž se nestal otcem

Trans muž se nestal otcem

Transgender muž, který porodil dítě, ztratil poslední nabídku ze strany zákona. Do rodného listu bude Freddy McConnell zapsán jako matka, nikoli jako otec. McConnell podal odvolání proti rozhodnutí vrchního soudu, podle něhož je matkou osoba, v níž se dítě vyvíjelo a z níž vzešlo. Vyjádřil zklamání nad rozhodnutím odvolacího soudu s tím, že „válka zdaleka neskončila“. Nyní trans muž chystá zaměřit své snahy k nejvyššímu soudu. 

Tři soudci odvolacího soudu zasedající v Londýně se přiklonili k rozhodnutí předsedy rodinného oddělení, Andrewa McFarlaneho. Nejvyšší soudce Lord Burnett uvedl, že zákon o uznávání pohlaví (GRA) vyžaduje, aby byl pan McConnell zaregistrován jako matka a tento požadavek nebyl v rozporu s jeho právy na soukromý a rodinný život, jak stanovuje Evropská úmluva o lidských právech. 

„Mezi GRA a úmluvou se neobjevuje žádná neslučitelnost,“ uzavřel řeč. „Ve výsledku jsme proto odvolání zamítli.“ 

Burnett odmítl panu McConnellovi postoupit svůj případ k nejvyššímu soudu, ačkoli reálně zde stále může podat odvolání. Podle soudce záleží na parlamentu, zda shledá zákon jako nutný ke změně.  

Dále uvedl, že zákon o ochraně dětech z roku 1989 svěřuje matce rodičovskou odpovědnost za dítě od narození, s tím, že „nikdo jiný nemá takovou automatickou odpovědnost, ani otec.“ 

Své tvrzení upřesnil: „Od okamžiku narození musí být někomu svěřena rodičovská odpovědnost za novorozence, manifestovaná například kompetencí povolit lékařské ošetření. Určitá osoba musí převzít celkovou odpovědnost za péči o dítě.“ 

Zastaralé zákony o dětech? 

Pan McConnell uvedl, že každý den zastává u jeho syna roli otce, nikoli matky. „Už pouhým selským rozumem lze vidět rozpory v zákoníku,“ rozčiluje se. 

Tyto nesrovnalosti považuje za zdroje řady problémů. Přitom poukázal na skutečnost, že některé právní předpisy pocházejí již z 50. let, například zákon o zápisu narození a úmrtí z roku 1953. 

"Domnívám se, že spousta lidí si neuvědomuje zastaralost právních předpisů týkajících se rodin, rodičů a náhradního mateřství," dodal. 

Ve svém boji za správné určení pohlaví si získává spojence i z řad odborníků. Podle Andrewa Spearmana z advokátní kanceláře Laytons soudní rozhodnutí neuznává zákonné pohlaví pana McConnella „a, což je ještě zásadnější, roli, kterou jako otec hraje v životě svého syna.“ 

„S vědomím této reality bude jeho potomek vyrůstat. Dnešní rozsudek je jasnou ukázkou neschopnosti zákona udržet tempo s dobou,“ glosoval Spearman. 

McConnell se nyní pokouší nalézt způsob, jak o této věci bude informovat svého dvouletého syna. Podotkl, že „po celá desetiletí vznikaly a vznikají duhové rodiny, které musejí řešit stejné věci.“ 

„Všichni máme stejné radosti. A pokud je tu něco, co musíte sdělit svému dítěti, přijdete na způsob, jak na to, stejně jako už tolik rodin před vámi.“ 

McConnell by považoval za poctu pokračovat v boji za to, aby se všichni trans rodiče dočkali uznání ze strany zákona. 

Zdroj: BBC

autor: www.tehotenstvi.cz | Pavel Drahoňovský
kategorie: Zajímavosti

Diskuze k článku

Jana (neověřeno) | Út 11.08.2020 06:31

Jaký otec, když je matka. Důležitou roli hraje otec v případě, že je otec. Ne přešitá ženská. Lidi vzpamatujte se, ono být liberální má své hranice. Tohle je proti přírodě, proti zdravému rozumu. My snad budeme poslouchat labilní nevyrovnané osoby, které si ani nejsou jisté svým pohlavím, a budeme jejich zvrácené názory a pohled přijímat za své? Nevím jak vy, ale já tedy ne. Už dost na tom, že jim operace hradí pojišťovny, léky a vše. A pak se na skutečně vážně nemocné vybírají peníze. Na to stát nemá. Ale na to aby magorům platil horentní sumy a podporoval je ve zvrácené ideologii to ano. Na to peníze jsou. Hnus, hnus hnus. PROBERME SE NENECHME SI NÁSILÍM A PSYCHICKÝM NÁTLAKEM VNUCOVAT UJETINY

Souhlasím s paní Janou. Navíc dítě by mělo dva otce (někdo musel být "dárcem" spermie) a žádnou matku. I když biologického otce nezapsala do rodného listu.

Upozornil bych na to ,že i u nás se po úrední změně pohlaví přepisují RL dětí .
Takže nejde o nic nového . Dokonce jsou případy kdy otec č.1 platí výživné otci č.2 na společné dítě ,jistě ,že to platí i v případě žen .

Dokonce i u nás se může TS člověk stát rodičem , otcem prostřednictvím svých vajíček a žena matkou prostřednictvím svého spermatu .

Pokud jde o osobu která má dle platného zákona doklady a rodné číslo muže tak celkem logicky není matkou dítěte .

Pokud tedy jako FtM muž tento člověk porodil dítě je rodičem z plným obsahem práv a povinností .

Než vůbec začněte z nějakou kritikou bylo by dobré mít alespoň základní informace o dané věci . Vaše orientace i v základních pojmech je nulová , dovolujete si označovat transsexuální osoby za nějaké psychicky labilní jedince .

V článku je zcela správně uvedeno ,že zákon není schopen být aktuální a vychází z nějaké úpravy 70 let staré .

Pokud tedy dotyčný stát umožňuje změny pohlaví v plné šíři musí adekvátně reagovat i na situaci těhotných - rodičích mužů .Je to otázka právní nikoliv biologická .

Takže znova osoba co má mužské jméno , patřičné úřední doklady na toto jméno nemůže na druhé straně na úředním dokladu dítěte být uveden jako matka .

Nejsem nijak chytrej. Ale jestli z dělohy tvora savce vyjde plod tak je to matka - ženské pohlaví. Ale nejsem nijak chytrej a snad jsem za to i rád. Poskytovatel spermatu je muž, protože má chromozom xy a protože u savce člověka je samec xy se spermatem. Svět se totálně zbláznil. Musím souhlasit, že několik pomatených jedinců tady se snaží určovat dobu.

Sice souhlasím s tím, že zákon je starý a tuto situaci neumí správně ošetřit, nicméně nesouhlasím už tak úplně se zbytkem vaší argumentace. Dítě ve chvíli, kdy se narodilo, se narodilo matce, nikoliv otci. Pokud se poté matka nechá přeoperovat na muže, minulost to již nezmění. Po kompletní operaci už by navíc neměla být schopná porodit dítě, jinak se logicky nedá mluvit o muži. V přírodě to tak je, že potomky rodí samice (ženy-matky) a nikoliv samci (muži-otcové), což vyplývá z definice těchto pojmů, tudíž žádné "pocity" těch, kteří se od tohoto principu nějak odlišují, to nemohou změnit.
Nejsem v principu proti trans, homo a jiným menšinám – měly by mít právo žít si svůj život, jak chtějí (pochopitelně v souladu s právy ostatních), ale násilné předefinovávání pojmů není řešení. Řešením by bylo rozšířením pojmů a "kolonek" vhodně tak, aby situaci dokázaly právně podchytit.

PS: Má odpověď patřila komentáři uživatele "David Dani Davidů"

Někdo to řekl dobře. Lidi mají mít správně jen dvě pohlaví : mužské a ženské. Ostatní co si pohlaví vyberou podle denní nálady jsou labilní jedinci a mají se léčit a ne nám tuhle zhovadilost vnucovat a zbytečně zatěžovat soudy. Rodit může jen matka ne chlap. Pokud chce být chlapem pak tedy se vším všudy a ne od každého něco. Do zákona by se mělo dostat , aby přeměna na opačné pohlaví byla kompletní a ne jen napolovic. Ale bohužel tahle labilní menšina si to vyřve a kdo se ohradí je rasista. Přeji hezký den.

Pokud jsem článek dobře pochopil, tak ten pán nebyl těhotný rodič-muž. Dítě nosil celé těhotenství a porodil ho jako žena, a tak je v rodném listě napsán jako matka. Že se pak stal mužem a v důsledku toho změnil i jméno může být asi důvodem (neznám anglické zákony. ale domnívám se, že to tak bude) pro to, aby bylo jeho jméno opraveno i v rodném listě jeho dítěte, nemělo by to však být důvodem pro to, aby byla opravena "role" matky.

Kalos (neověřeno) | Út 11.08.2020 07:28

"Pahorek"...běhat na sluníčku do pahorku...a na gender by rychle zapomněli...

Tak! Sice asi ne všichni ví, co je "Pahorek", ale použila bych tutéž metodu! :-))

Jo, to je dobrá a inspirativní knížka, taky 8 hodin prospěšné manuální práce by pomohlo přijít na jiné myšlenky ...

L (neověřeno) | Út 11.08.2020 16:42

Takže chce mít výhody společenského postavení bytí mužem, ale zároveň si ponechal ženské orgány, aby mohl porodit dítě... Pak mají lidi brát transgender lidi vážně.

L ...
To že je někdo transsexuální přeci automaticky neznamená ,že by nechtěl nebo nemohl být rodič .

V případě transsexuálů moc možností na vlastní biologické dítě není . Je sice možnost si před zákrokem uložit genetický materiál ale v případě vajíček jde o složitější proces . Také aby mohli být tyto vajíčka použité musel by si FtM najít náhradní matku i dárce spermatu . Nebo si případně vzít ženu která by byla ochotná přijmout vajíčko jejího manžela .

Když si tyto možnosti projdete tak už vám přirozený porod nepřijde tak divný .Pro dítě bylo jistě mnohem přirozenější se narodit takto mít i to biologické pouto atd.

Jirka (neověřeno) | Út 11.08.2020 17:53

Pokud porodila tak je matka a fertyk

Elzbieta (neověřeno) | Út 11.08.2020 19:53

On má dělohu a tvrdí, že je chlap. Co mají potom tvrdit o sobě ženy po hysteroktomii? To by se automaticky musely zařadit do kolonky pohlaví mužské.

Beka (neověřeno) | St 12.08.2020 08:00

Pokud někdo porodí,je žena...pokud je pak přeoperován na muže,tak ale porodil jako žena a to už nezmění...minulost je minulost...jediné co je blbé,jak bude dítěti vysvětlovat, že je jeho matkou i otcem...chudák dítě...kde se tohle vzalo?měli by vědci udělat studii o matkách,co porodily tyto trans,co udělaly v těhotenství, že se jim dítě poťapalo...

Věra (neověřeno) | St 12.08.2020 09:04

Otec rodí, nebo matka rodí?

Lalina (neověřeno) | Čt 13.08.2020 21:00

Těmto lidem se nikdy nemělo povolit rozmnožovat se, pak by se nemusely řešit takové věci. Dítě bude ochuzeno o tradiční model matka-otec, jelikož bude mít rovnou 2v1. A taky je vůbec k zamyšlení, jestli v dospělosti také nebude inklinovat k něčemu podobnému...

Michaela (neověřeno) | Út 18.08.2020 00:48

Všem kdo tvrdí, že ten kdo rodí je vždy matka doporučím ověřit si informace. Zkuste otevřít Google a zadat "mořský koník rodí". Příroda je diverzní a ještě stále nezkolabovala. Proč je pro vás tedy tak těžké říci "Ten otec porodil krásného a zdravého chlapce"? Myslíte si že otec je méně než matka? Že to, že by byl zapsán jako otec z něj dělá něco méně? Vždyť u homosexuálních párů kteří si nechali odnosit své dítě náhradní matkou už i Nejvyšší soud uznal, že v rodném listě jsou oba otcové. Vy si spojujete slovo matka s porodem, ale jak tedy vysvětlíte že když si heterosexuální pár adoptuje stane se z nich otec a matka... ona by podle vás přeci matkou nebyla vždyť neporodila. Ale já věřím že Matka je osoba ženského pohlaví, která miluje a vychovává své dítě. ON není žena tak jak můžete chtít aby byl matkou. Takže mě nechte se zeptat znovu: Je tak těžké říct otec porodil krásného syna?
P.S. pro ty kdo tu označuje TS lidi za labilní a že jdou proti přírodě mám taky pár vět na zamyšlení. Od přírody máme dánu barvu vlasů a přesto se většina barví, máme danou barvu očí, ale nosíme barevné kontaktní čočky, máme daný tvar obličeje a přesto používáme šminky abychom vypadali jinak. TO CO MÁME HLAVNĚ, JE MOŽNOST VÝBĚRU. To jestli se obarvíte na blond či černovlásku nikdo nesoudí, protože všichni víme, že to jak se chceme všem prezentovat je osobní rozhodnutí. Nemyslíte si, že to jestli se cítí být ženou či mužem je ještě osobnější a tudíž do toho absolutně NEMÁTE CO KECAT?

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
CAPTCHA