Potraviny v těhotenství - co se smí a nesmí jíst v těhotenství | Těhotenství.cz

Potraviny v těhotenství - co se smí a nesmí jíst v těhotenství

Pórek je zelenina plná vitamínů a je v těhotenství velmi vhodný

Pórek je bohatý na minerály a vitamíny a je pro těhotné velmi dobrou a vhodnou potravinou.

Pórek je dobrým zdrojem kyseliny listové. Foláty mohou pomoci zabránit vzniku vrozených vývojových vad u novorozenců nebo zabránit předčasnému porodu. Je proto důležité, aby těhotné ženy měly ve stravě dostatek kyseliny listové.

Hrozny v těhotenství

Zahrnutí hroznů do těhotenského jídelníčku je tématem do diskuse. Mnoho maminek tvrdí, že jíst hrozny během těhotenství je naprosto v pořádku, vždyť hrozny přece obsahují spoustu tělu přínosných živin a není se tedy čeho bát. Existují však i jiné názory, které s tímto nesouhlasí a tvrdí že je lepší se hroznům během 9 měsíců těhotenství vyhýbat. Jak to tedy je?

Proč jíst chia semínka i v těhotenství

Spolu s ovocem a zeleninou poskytují důležité živiny pro období těhotenství i různé druhy semen nebo ořechů. Mezi ty novější potraviny, které většina maminek dříve neznala, patří chia semínka. Dá se říci, že chia semínka jsou aktuálním hitem ve zdravé stravě. Tato malá semínka jsou často považována za super potraviny a byla používána již starověkými mayskými a aztéckými civilizacemi.

A proč jíst chia semínka i v těhotenství?

Avokádo v těhotenství

Avokádo je díky svému složení zařazeno mezi takzvané „superpotraviny“. I když samo o sobě nemá žádnou úžasnou chuť a někomu může připadat dokonce odporné, je plné vitamínů, folátů, antioxidantů, zdravých tuků a minerálních látek a je tak maximálně vhodné pro vás i vaše dítě a je rozhodně správné zařadit ho do těhotenského jídelníčku.

Citrony v těhotenství

Asi první otázka, která většinu nastávajících maminek napadne ohledně citronu zní: je konzumace citronu v těhotenství bezpečná a nemůže citronová šťáva nějak ohrozit vývoj miminka?  

Ovesné vločky v těhotenství

Spoustu maminek možná trápí otázka, zda je bezpečné jíst v těhotenství ovesné vločky. Odpověď zní – určitě ano. Ovesné vločky se dokonce doporučují a jsou i zahrnuty do TOP 12 jídel, které jsou pro ženu během těhotenství nezbytné. Ovesné vločky obsahují mnoho důležitých živin, které jsou potřebné během těhotenského období, jako například železo, draslík, vlákninu nebo vitaminy.

Mandle v těhotenství

Mandle jsou bezpečnou a doporučovanou volbou pro každodenní svačinky během těhotenství - jsou bohaté na vlákniny, dodávají energii, zlepšují paměť, vývoj mozku dítěte, pomáhají zlepšovat krevní oběh a obsahují také velmi důležitou kyselinu listovou.

Energie

Během těhotenství se značně zvyšují energetické potřeby matky. Jelikož je výživový obsah mandlí velmi vysoký, jsou tak skvělým zdrojem energie.

Jahody v těhotenství

Jahody jsou známy již od dob starověkého Říma a byly nazývány královským ovocem. Na území Čech a Moravy se jahody začínají pěstovat až kolem 19. století.

Banán v těhotenství

Banány obsahují velké množství vitamínu B6, dále pak vitamíny C, B1, B2, E a kyselinu listovou. Banány jsou bohaté na minerály, ze kterých je nejcennější draslík, hořčík a železo. Díky vysokému obsahu draslíku jsou po avokádu a datlích třetím nejlepším zdrojem tohoto minerálu mezi čerstvým ovocem.

Vláknina je zastoupena v banánech ve významném množství v rozpustné a nerozpustné formě. Oba její druhy snižují hladinu lipidů a cholesterolu. Banány obsahují i malé množství serotoninu.

Cizrna v těhotenství

Cizrna patří mezi nejvhodnější potraviny v těhotenství! Obsahuje totiž spoustu velmi důležitých živin, vhodných jak pro nastávající maminku, tak pro miminko v bříšku.

Něco málo z historie