Potraviny v těhotenství - co se smí a nesmí jíst v těhotenství | Těhotenství.cz

Potraviny v těhotenství - co se smí a nesmí jíst v těhotenství

Hrozny v těhotenství

Zahrnutí hroznů do těhotenského jídelníčku je tématem do diskuse. Mnoho maminek tvrdí, že jíst hroznyinfo-icon během těhotenstvíinfo-icon je naprosto v pořádku, vždyť hrozny přece obsahují spoustu tělu přínosných živin a není se tedy čeho bát.

Proč jíst chia semínka i v těhotenství

Spolu s ovocem a zeleninou poskytují důležité živiny pro období těhotenstvíinfo-icon i různé druhy semen nebo ořechů. Mezi ty novější potraviny, které většina maminek dříve neznala, patří chia semínkainfo-icon.

Avokádo v těhotenství

Avokádoinfo-icon je díky svému složení zařazeno mezi takzvané „superpotraviny“.

Citrony v těhotenství

Asi první otázka, která většinu nastávajících maminek napadne ohledně citronu zní: je konzumace citronu v těhotenstvíinfo-icon bezpečná a nemůže citronová šťáva nějak ohrozit vývojinfo-icon miminka?  

Ovesné vločky v těhotenství

Spoustu maminek možná trápí otázka, zda je bezpečné jíst v těhotenstvíinfo-icon ovesné vločkyinfo-icon. Odpověď zní – určitě ano. Ovesné vločky se dokonce doporučují a jsou i zahrnuty do TOP 12 jídel, které jsou pro ženu během těhotenství nezbytné.

Mandle v těhotenství

Mandleinfo-icon jsou bezpečnou a doporučovanou volbou pro každodenní svačinky během těhotenstvíinfo-icon - jsou bohaté na vlákniny, dodávají energii, zlepšují paměť, vývoj mozkuinfo-icon

Jahody v těhotenství

Jahodyinfo-icon jsou známy již od dob starověkého Říma a byly nazývány královským ovocem. Na území Čech a Moravy se jahody začínají pěstovat až kolem 19. století.

Banán v těhotenství

Banány obsahují velké množství vitamínu B6, dále pak vitamíny C, B1, B2, E a kyselinu listovou.