Zásady bezpečného sportování v těhotenství | Těhotenství.cz

Zásady bezpečného sportování v těhotenství

Zásady bezpečného sportování v těhotenství - Těhotenství.cz

Začátek těhotenstvíinfo-icon nemusí nezbytně znamenat, že se váš organismus a životní stylinfo-icon musí přepnout do klidového režimu. Pokud nemáte žádné zdravotní komplikace a lékař v prenatální poradně vám aktivní pohybinfo-icon výslovně nezakázal, je určitě vhodné, abyste se i nadále udržovala fit. Těhotenské cvičeníinfo-icon a pohyb je ženám obecně doporučován z mnoha důvodů. Je ale vhodné zapamatovat si a dodržovat určité zásady a pravidla, která se sportování v těhotenstvíinfo-icon týkají.

Pitný režiminfo-icon

Ať už se věnujete jakémukoli sportu venku nebo ve fitnessinfo-icon centru, nezapomínejte pravidelně doplňovat tekutinyinfo-icon vhodnými nápoji.

 

Pravidelně dýchejte

Při cvičení myslete na své pravidelné dýcháníinfo-icon a hlídejte si zejména, abyste nezadržovala dech.

 

Pozor na přehřátí

Cvičením a aktivním pohybem se organismus zahřívá. Je vhodné sportování nepřehánět, zejména v letním období. Tělesná teplota by se neměla dostat nad 38 stupňů. V kombinaci se špatným pitným režimem by to mohlo mít vážné následky.

 

Při únavě ne

Jestli se cítíte unavená, jste po nemociinfo-icon nebo cítíte naopak příznakyinfo-icon nemoci přicházející, cvičení vynechejte.

 

Nezačínejte s novým sportem

Věnujte se jen takovým aktivitám, které znáte, někdy jste je již dělala a jsou pro těhotné vhodné. Pouze v případě přítomnosti fitness instruktora nebo v mateřském centru při cvičení těhotných, můžete pod dohledem cvičit cviky, které neznáte.

 

Noste vhodnou sportovní obuvinfo-icon

Toto doporučení se týká především běhu, kdy hrozí nebezpečí uklouznutí nebo špatného došlapu. Běh v těhotenstvíinfo-icon je považován vhodný sportinfo-icon, více o něm se dočtete zde: http://www.tehotenstvi.cz/itrimestr-zivotosprava/beh-v-tehotenstvi

 

Nepřehánějte to

Cvičit nebo trénovat až do krajnosti či úplného vyčerpání není rozhodně vhodné. Pokud i při mírné zátěži cítíte např. motání hlavy nebo mžitky před očima, ihned s tréninkem přestaňte.

 

Pozor na bříško

Buďte velmi opatrná při výběru cviků – volte takové, kdy nedochází ke zvýšenému břišnímu tlaku. Např. předklánění trupu nebo přitahování dolních končetin, by mohlo omezovat přísun kyslíku děťátku.      

 

Noste sportovní oblečeníinfo-icon

Pro sportování volte moderní funkční sportovní oblečení. Nemělo by vás táhnout, zejména ne kolem bříška. Pro venkovní pohyb zvolte (především v zimním období) dostatek vrstev, které vás ochrání proti prochladnutí.

 

Necvičte před spaním

Cvičením se tělo probudí a nebudete po něm moci usnout.

 

Nevhodné sporty
•     jízda na koni
•     lyžováníinfo-icon
•     bruslení

•     squash

•     badminton


Nepřípustné sporty
•     silové sporty
•     vrcholový trénink

•     míčové hryinfo-icon
•     seskok padákem
•     vytrvalostní sporty
•     míčové sporty
•     potápění

Těhotenství.cz, Foto: Pixmac