Důležitá role vlákniny v těhotenství | Těhotenství.cz

Důležitá role vlákniny v těhotenství

Důležitá role vlákniny v těhotenství - Těhotenství.cz

V dnešní době se stala vlákninainfo-icon téměř synonymem zdravé stravy. Dříve lidé pojem vláknina téměř neznali a nevěděli jak moc je pro tělo prospěšná. Existuje více typů vlákniny, my se níže seznámíme s dělením podle rozpustnosti.

Nejdříve si uvedeme co je rozpustná vláknina:

Má schopnost na sebe vázat vodu, při tráveníinfo-icon bobtná. Jak pomůže maminkám, které chtějí po porodu hubnout? Jednoduše, pomáhá zpomalovat vstřebávání přijatých sacharidů a zvyšuje pocit nasycení. Je tedy skvělý pomocník při snaze zhubnout kila nabraná v těhotenstvíinfo-icon. Dále reguluje cholesterolinfo-icon, zlepšuje trávení a imunitu. Funguje jako prebiotikum. Rozpustnou vlákninu najdeme v luštěninách, zelenině, ovoci, bramborách či ovesných vločkách.

Dále uvedeme nerozpustnou vlákninu:

Zde zdůrazníme význam v prevenci rakoviny střev, zmírňuje zácpu v těhotenství, naředí obsah ve střevech a urychlí průchod. Takže toxické produkty tolik neškodí. Nerozpustnou vlákninu najdeme hlavně v hnědé rýži, v celozrnných těstovinách a v některém ovoci a zelenině.

Doporučení:

  • Problém může způsobit nejen její nedostatek, ale také nadbytek.
  • Zvyšujte příjem vlákniny v jídelníčku opatrně, pokud jste doposud moc vlákniny nekonzumovali nebo jen v malém množství.
  • Dejte si pozor na vyšší příjem tekutin, který umožní lepší průchod trávením.
  • Nedávejte přednost obohaceným potravinám, ale určitě těm přirozeným.
  • Omezte příjem vlákniny v posledních dvou hodinách před tréninkem i po něm.
  • Skvělým řešením je posunutí dávky vlákniny do pozdější části dne.

Kde bychom vlákninu hledat neměli?

Ve vajíčkách, v mléčných výrobcích nebo masu. Ani z bílého pečiva, to se doporučuje vyměnit za jejich celozrnné kolegy.

K doporučenému množství uvedeme hodnotu 35 g vlákniny denně, tuto hodnotu získáte například tím, že do jídelníčku zapojíte 400 až 500 g zeleniny. Je jedno, jestli tepelně upravenou nebo v syrovém stavu.Nadměrné množství může způsobit zažívací potíže, zhoršuje se vstřebávání některých minerálu, dokonce může ovlivnit účinnost léků předepsaných lékařem.

Zařaďte do svého těhotenského jídelníčku vlákninu a pozorujte na sobě zdravotní i fyzické zlepšení.

Autor: Olga Nováčková,osobní trenér fitness

Fitness-trenink-doma.cz je webový portál s osobními trenéry do domu. Působíme po celé ČR.

Těhotenství.cz, Foto: Pixmac