Přejít k hlavnímu obsahu

Zácpa v těhotenství - 3 ze 4 žen s ní mají zkušenosti

Zácpa v těhotenství

Problémy se zácpou v průběhu těhotenství lze přičíst mnoha změnám v ženském těle. Za prvé, je známo, že hormony (jako je estrogen a progesteron), mají vliv na střevní motility. 

Vzhledem k tomu, že jsou během těhotenství značné výkyvy těchto hormonů, může to vést ke změnám v běžné činnosti střev. Jak také těhotenství postupuje, rostoucí děloha posunuje střeva.

Mezi další možné příčiny zácpy v těhotenství patří

  • změny úrovně fyzické aktivity těhotné
  • prenatální vitamíny (zejména takové, které obsahují železo, které jak známo způsobuje zácpu)
  • změna životosprávy
  • nové stravovací zvyky během těhotenství

Jak si pomoci od zácpy v těhotenství

1. Pijte hodně tekutin. Vyzkoušejte pít každé ráno nalačno sklenici vlažné vody s citronem nebo šťávu z kompotu nejlépe švestkového nebo rajčatového džusu a tento proces opakujte pravidelně několik dní, dokud se nedostaví výsledek.

2. Jezte stravu s vysokým obsahem vlákniny, jako je ovoce, zelenina, fazole, celozrnný chléb.

3. Choďte na procházky nebo provádějte jiná bezpečná cvičení každý den.

4. Zkuste jíst menší jídla, ale častěji častěji.

5. Projímadla nepoužívejte, případně se o nich poraďte se svým ošetřujícím lékařem.

6. Naučte se pravidelný rituál - břišní dýchání:

  • Provádějte je každé ráno, ještě než vstanete v teple pod peřinou.
  • Lehněte si na záda a mějte položené ruce na břiše.
  • Soustřeďte se na hluboké nádechy do břicha a výdechy z břicha ven.
  • Vydržte 5-10 minut. Aktivujete tím peristaltiku střev.

Tento rituál opakujte několik dní, teprve po 14-20 dnech se výsledek dostaví.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.