Přejít k hlavnímu obsahu

Jak v době koronaviru podpořit imunitu v těhotenství?

Jak v době koronaviru podpořit imunitu v těhotenství?

V období pandemie nového koronaviru by těhotné ženy a lidé obecně měli být ostražití nejen ohledně podvodných či nevýhodných nabídek roušek, respirátorů či „zázračných“ léků, ale zejména by měli dbát o svou tělesnou a duševní pohodu. Spotřebitelská organizace dTest proto ve spolupráci se specialistkou na výživu a zdravotní prevenci Margit Slimákovou přináší několik tipů, jak podpořit imunitu a zůstat i v těchto dnech fit.

Přestože sluneční paprsky lákají k procházkám, okolnosti nás nutí přečkat tyto dny bez bližšího kontaktu s okolním světem. Na první pohled se to může zdát jako možnost příjemného odpočinku a "nicnedělání", trávení volného času s rodinou či realizace naplánovaného jarního úklidu. S omezením vycházení se však po pár dnech mohou dostavit pocity stísněnosti a nervozity z nemožnosti pohybovat se venku. 

Jak zůstat v kondici a přirozeně posílit imunitu, radí Margit Slimáková:

Nejlepší obranou před vznikem nemoci je silný imunitní systém. Díky celé řadě nespecificky prospěšných potravin a živin můžeme naši obranyschopnost podpořit. Není to ale jen strava, i dostatek spánku, dobrá nálada a otužování nám může pomoci.“

Jaké potraviny do jídelníčku v tomto období zařadit?

  • Zeleninu a ovoce s vysokým podílem vitamínu C.
  • Fermentovanou zeleninu (kysané zelí, kimchi), která posiluje střevní mikrobion.
  • Potraviny s hořčíkem, selenem, železem, mědí, kyselinou listovou, polyfenoly 
  • Vitamíny A, E, B2, B6 a B12: bobulovité ovoce, citrusy, kapustu, cibuli, špenát, mrkev, vnitřnosti a vejce.
  • Rostlinné látky s antibiotickým, antioxidačním či protizánětlivým působením: česnek, cibuli, zázvor, kurkumu, propolis, med manuka, echinaceu, omega-3 tuky z ryb, houby jako reishi, hlíva nebo shiitake.

Procházky s dostatečným odstupem, ale přeci

Pokud je to možné, tedy bez bližšího kontaktu s ostatními lidmi, doporučuje se také pobyt venku, ideálně na slunci, procházky s miminkem v lese či posezení na zahradě.

„Například vitamín D lidský organismus přirozeně získává díky dlouhodobému pobytu na slunci. V případě, že suplementujete vitamín D, přidejte k němu i vitamín K2,“

vysvětluje Margit Slimáková a dodává:

„Stejně tak pro prevenci infekčních nemocí může prospět doplňování acetátu a glukonátu zinku, nejlépe v podobě dražé.“

Na prvním místě před nákazou virem však stále zůstává dodržování základních hygienických pravidel a ochrana prostřednictvím roušek a respirátorů.

„Apelujeme na spotřebitele, aby byli pozorní při jejich nákupu na internetu. Jak ukazují množící se stížnosti v naší spotřebitelské poradně, současné situace se pohotově chopili podvodníci či neféroví obchodníci nabízející roušky a respirátory za nemalé částky. Zákazník zpravidla musí zboží zaplatit předem, zásilky se pak už ale nedočká, případně dorazí až za několik týdnů,“

Upozorňuje ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.   

autor: dTest | Lucie Přinesdomová
kategorie: Aktuality

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.