Přejít k hlavnímu obsahu

Podceňovat svaly pánevního dna se nevyplatí. Jak a kdy je po porodu začít posilovat?

Pánevní dno

Během těhotenství a porodu se tělo maminky proměňuje – a co si budeme povídat – dostává pořádně zabrat. Jednou z nejzasaženějších svalových skupin jsou právě svaly pánevního dna. Jak si je dát do pořádku?

Co jsou svaly pánevního dna

Pánevní dno je skupina tří vrstev svalů v pánevní oblasti. Má na starosti ovládání střev i močového měchýře. Stejně tak má svůj vliv na průběh těhotenství i porodu. 

Pokud už před těhotenstvím a během těhotenství máte svaly dostatečně posílené, mohou zabránit některým nepříjemným těhotenským problémům. Během tohoto období však často dochází k jejich „vyčerpání“ a povolení, čímž se tyto problémy mohou objevit po těhotenství a přetrvávat i po šestinedělí.

O co se jedná?

Co mohou způsobit povolené svaly pánevního dna?

Jak už jsme zmínili, svaly pánevního dna mají na starost střeva a močový měchýř, ale také pohlavní orgány.
To znamená, že s oslabeným pánevním dnem může docházet k únikům moči (ale také stolice). Dalším častým problém při oslabení této svalové skupiny je bolest v bedrech, ale také problémy s dosažením orgasmu.

Naopak silné pánevní dno těmto problémům účinně předchází a to i právě během těhotenství či v pokročilém věku.

Navíc se z vás s dostatečně silným pánevním dnem stane sexuální (polo)bohyně a možná i po porodu prožijete nejsilnější orgasmy svého života. Jenže jak na to?

Posilování svalů pánevního dna Venušiny kuličky i speciální činky

Pokud chcete začít s posilováním pánevního dna po porodu, je ideální začít krátkými procházkami po okolí – ano, i tento pohyb má na svaly pánevního dna vliv.

Se skutečným posilováním doporučujeme počkat až po šestinedělí. Případně na dobu, kdy se budete cítit dostatečně zdravá a „fit,“ což klidně může trvat i o několik týdnů navíc.

Přestože je posilování svalů pánevního dna důležité, po porodu skutečně není třeba nikam spěchat a nejdůležitější je, abyste byla po všech stránkách v pohodě.

Až ucítíte, že je čas, nejjednodušším způsobem, jak začít, jsou speciální „činky.“

Činky na posilování pánevního dna se obvykle prodávají v sadě několika různých velikostí a stejně jako u klasického posilování, i zde začínáte na té nejmenší váze a postupem času postupujete k vyšší.

Poté si můžete pořídit klasické Venušiny kuličky. Jak poznat tu pravou váhu a jak s posilováním pánevního dna začít? Přečtěte si článek Jak vybrat Venušiny kuličky, ve kterém se vše podstatné o této pomůcce dočtete. 

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.