Přejít k hlavnímu obsahu

Tipy na zdravé snídaně, pomáhající proti ranním nevolnostem

Středa 3. Červen 2015 09:03
Tipy na zdravé snídaně v těhotenství

Pokud trpíte ranními těhotenskými nevolnostmi, pravděpodobně nemáte na snídani chuť. Podívejte se ale na několik zajímavých jídel, které vaše nevolnosti mohou snížit.

Zdravé snídaně v těhotenství

Mezi základní osvědčené metody jak si pomoci proti nevolnostem patří určitě sušenky. Důležité je vzít si je hned po ránu, resp. po probuzení. Některým maminkám také pomáhá coca-cola, té stačí opravdu jen malé množství, např. půl skleničky. Nezapomeňte, že tento nápoj obsahuje kofein a proto jej v těhotenství pijte opravdu jen za účelem snížení nevolností.

Další tipy na zdravou snídani, pomáhající proti nevolnostem:

Vejce na toastu

Dostatečně vařená vejce jsou pro zmírnění ranních nevolností skvělá. Vejce obsahují nejen cholesterol, ale také bílkoviny, cholin (důležitý pro mozek) a celou řadu vitamínů. Příprava jídla z vajec je jednoduchá a navíc vajíčka máte v ledničce snad vždy. Jako snídani vhodnou proti nevolnostem doporučujeme: dvě volská oka připravená na olivovém oleji, podávaná na plátcích celozrnného chleba nebo toastu.

Avokádové smoothie

I když avokádo zřejmě nepatří k ovoci, které kupujete pravidelně, neměla byste na něj při těhotenské životosprávě zapomínat. Avokádo je totiž plné vitamínů, antioxidantů, minerálních látek, vlákniny a zdravých tuků. Proti ranním nevolnostem se osvědčuje avokádové smoothie, což je nápoj, kterým můžete nahradit i kávu. Postup je jednoduchý: vezměte ½ avokáda, 250ml mléka, 1 banán, pár malin nebo jahod, špetku strouhaného zázvoru (který je proti nevolnostem také vhodný), několik mandlí a vše rozmixujte najemno v mixéru.

Oříšky a semena

Smíchejte mandle, pistácie a kešu oříšky se slunečnicovými a dýňovými semínky. Tato kombinace by vás měla příjemně zasytit a proti ranním nevolnostem zaručeně pomoci. Ořechy můžete rovněž přidávat jako doplněk nebo vylepšení jiných pokrmů, např. do jogurtů, salátů, atd.

Ovesná kaše

Miska teplé ovesné kaše vám udělá opravdu dobře. Jde navíc o zdravé jídlo plné výživných látek. Příprava je velmi jednoduchá: smíchejte ½ šálku ovesné kaše a ½ šálku mléka, a na mírném ohni vařte po dobu 4 minut. Přidejte trochu více mléka, aby bylo dosaženo požadované konzistence. Jinou variantou také je, vločky jen zalít horkou vodou nebo mlékem a nechat 5 minut uležet. Podáváme se špetkou skořice, přidat můžete také ovoce – jahody, maliny atd. nebo nastrouhané ořechy.

Čtěte také: Trápí vás těhotenské nevolnosti? Zkuste zázvor

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.