Pár tipů pro maminky na zvládnutí mateřské "dovolené" | Těhotenství.cz

Na plísně s pampeliškou

Přejídání, nezdravý životní styl, málo pohybu…ideální spouštěč nemoci, která nebolí, necítíme ji. Jednoho dne na nás koukne, zasvědí a máme zaděláno na problémy. Ano, máme na mysli plísně. Jeden z největších fenoménů naší doby. Jsou všudypřítomné a boj s nimi nemá vždy jasného vítěze. A zejména v předvánočním období, kdy naše zažívací trakty očekávají přísun nadměrného množství sladkého cukroví a jiných dobrot. Vytváříme si tím optimální podmínky pro vznik plísní.

Pár tipů pro maminky na zvládnutí mateřské "dovolené"

Pár tipů pro maminky na zvládnutí mateřské "dovolené" - Těhotenství.cz

Každá nastávající maminka se těší na své miminkoinfo-icon, ale jen málokterá ví, co vše starost o malého človíčka obnáší.  Jak správně zkušené maminky říkají, mateřskáinfo-icon je sice dovolenáinfo-icon, ale ne v tom pravém slova smyslu. Na jednu stranu si opravdu odpočinete od každodenního pracovního života, ale zato přijde nekonečný kolotoč povinností spojených s dítětem. Starost o nového člena rodiny vám dá zabrat, a proto vám přinášíme tipyinfo-icon, jak zvládnout mateřskou, tak abyste si ji užily!

Najděte si čas pro sebe

Každá ženainfo-icon si zaslouží být opečovávaná a cítit se dobře za jakýchkoliv okolností. Dítěinfo-icon vás však na mateřské dovolené zaměstná natolik, že na kadeřníka či pedikérku nemáte ani pomyšlení. Ale to je chyba! Když budete vynervovaná a nevyspalá, dítě to z vás vycítí a samozřejmě na něj i neklid přenesete. Poproste manžela, kamarádku či rodiče, aby ratolest na pár hodin pohlídali a vy jste se tak mohla nechat zkrášlit a chvíli relaxovat. V případě, že nemáte nikoho, kdo by vaše zlatíčko pohlídal, počkejte až usne a napusťte si vanu a zapalte svíčky s aromatickými oleji, které zklidní mysl a uvolní napětí.

Čtěte knihyinfo-icon, sledujte filmy nebo poslouchejte hudbu

Kamarádka vám vypráví o skvělé knížce a vy si jen povzdychnete, že na 500 stránkový román nemáte čas a přitom byste tak ráda přišla na nové myšlenky. Maminka Monika Čavojová nám dala skvělý tip na zvednutí nálady, který vám nezabere mnoho času. „Na mateřské dovolené jsem byla pouze rok, jelikož jsem se o syna musela starat sama. Takže vím, jak je to pro maminku těžké najít si chvíli volného času. Nemusíte hned číst bichle, ale i taková básnička dokáže zahřát u srdce, když se v ní vzhlédnete. Při brouzdání na internetu jsem například narazila na stránky básníka Petra Rýdla. Píše vtipnou a odlehčenou lyriku, která potěší a zahřeje na duši,“ radí vytížená maminka Monika. Špatnou náladu vám zaručeně zvedne i komedie nebo vtipná animovaná pohádka. Potřebujete-li dobít energii, oldies hity nebo hudbainfo-icon od oblíbeného interpreta vám ji zaručeně vlije do žil.

Nezapomínejte na své kamarádky a kolegyně

Asi si říkáte, že doba kdy jste v oblíbené kavárně usrkávala vynikající latte macchiato a klábosila s kamarádkami či kolegyněmi z práceinfo-icon, je dávno pryč. Proč ale nezorganizovat setkání a nepodniknout opět skvělou dámskou jízdu? Ratolest dejte babičce na hlídání a vyrazte do společnosti se bavit. V případě, že však nemáte nikoho, kdo by dítě pohlídal, najděte si kavárnu ve vašem okolí, kde nabízí možnost hlídání dětí za poplatek nebo kde mají alespoň dětský koutek. Konečně si budete moci vychutnat kávu a popovídat si s kamarádkou. Jestliže se vám nechce z domu, ale i tak byste si ráda poklábosila s přítelkyní, vsaďte na dnešní vymoženosti. Do tabletu či notebooku si stáhněte aplikaci umožňující videoinfo-icon hovory a konferenceinfo-icon. Nic už vám pak nezabrání popovídat si s kamarádkami.

Ve zdravém těle zdravý duch

Špatná nálada, únavainfo-icon a tloustnutí je výsledkem nesprávného životního stylu.  Ne nadarmo se říká ve zdravém těle zdravý duch. Na to by měly dvojnásob myslet kojící maminky. Zdravá a pestrá stravainfo-icon rozdělená do 5 vyvážených porcí je důležitá nejen pro vás, ale i pro miminko. Nevynechávejte proto čerstvou zeleninu, ovoceinfo-icon a mléčné výrobky, které jsou plné vitaminů a potřebných látek pro správný růst a vývojinfo-icon miminka. Pokud chcete zhubnout, ale stále kojíte, vyhněte se „drastickým“ dietám. Kojícím ženám se totiž doporučuje maximální úbytek váhy 0,5 kg za týden. V šestinedělíinfo-icon byste měla být v klidu a nenamáhat se. Návštěvu posilovny, běhinfo-icon a plaváníinfo-icon proto raději nechte až po uplynutí této doby. Mezi sporty, které vás doslova nabijí energií patří běh, tanec a bikram yoga.

 

Foto: Shutterstock
Kategorie: 
Témata: