Nespavost v těhotenství se objevuje téměř u poloviny těhotných | Těhotenství.cz

Nespavost v těhotenství se objevuje téměř u poloviny těhotných

Nespavost v těhotenství se objevuje téměř u poloviny těhotných - Těhotenství.cz

Podle studie z letošního roku (2018), které se zúčastnilo téměř 500 nastávajících maminek, postihuje nespavostinfo-icon až 44% těhotných v prvním trimestru. Nespavost se samozřejmě může vyskytnout v jakékoli fázi těhotenstvíinfo-icon a je rovněž pravděpodobnější u těch žen, které měly problémy se spánkem i před otěhotněním. Nespavost během začátku těhotenství je obvykle způsobena především hormonálními změnami.
Kromě hormonálních změn mohou problémy se spánkem ovlivňovat další faktory:
•    fyzické nepohodlí
•    časté močeníinfo-icon
•    hlad
•    kořeněné potraviny
•    kofeinové nápoje
•    nevolnost
•    úzkosti nebo depreseinfo-icon
•    syndrom neklidných nohou

Rad a pomůcek jak bojovat s nespavostí je celá řada. Vždy je lepší vyzkoušet některé z nich, než si brát prášek na spaníinfo-icon. Mezi základní předpoklady kvalitního spánku patří spánková hygienainfo-icon. Zde je několik hlavních faktorů, které mohou usínání a samotný spánekinfo-icon ovlivňovat:
•    nepijte před spaním kofeinové nápoje
•    spěte pokud možno ve své posteli
•    mobilní telefony a tablety na noc vypněte
•    choďte spát a probouzejte se ve stejnou dobu
•    mějte v ložnici tmu a optimální teplotu (spíše chladněji než teplo)
•    lůžko by pro vás mělo být co nejpříjemnější
•    omezte příjem tekutin těsně před spánkem
Pro uklidnění těla i mysli může velmi pomoci relaxační koupel, partnerská masážinfo-icon nebo nejlépe oboje.

Upozornění: Před užitím prášků na spaní se vždy poraďte s ošetřujícím lékařem.

Těhotenství.cz