Cvičení jógy pro 1.trimestr těhotenství | Těhotenství.cz

Cvičení jógy pro 1.trimestr těhotenství

Cvičení jógy pro 1.trimestr těhotenství - Těhotenství.cz

Stát se maminkou je bezesporu v životě ženy velká událost, která chtíc nechtíc znamená obrat a nejen, co se denních a zaběhlích rituálů týče. Velkým otazníkem je pak také cvičeníinfo-icon a pohybinfo-icon obecně. Všude je mnoho výstrah, co nemůžeme. Co ale můžeme? Jednou z odpovědí je Jógainfo-icon. Je to ideální cvičení, které nejen, že ulevuje od bolestí a napětí, ale pomáhá nám i s naší psychikou a duševní rovnováhou, která je v tomto období obzvláště důležitá.

Jóga pro těhotné

Lekce jógy pro nastávající maminky vycházejí z klasické Hatha jógy. Vhodné jógové pozice, dechová cvičení a základy relaxace dodají potřebnou energii i odpočinek maminkám i miminku.

Jóga je velmi přínosná pro všechny nastávající maminky a dnes už bývá často doporučována i lékaři. Pokud maminka jógu předtím necvičila, lekce se doporučují až od 14. týdne těhotenstvíinfo-icon

Jóga pomůže mamince udržet se ve fyzické a psychické kondici v průběhu celého těhotenství. Cvičení Asán a relaxační cvičení uleví od bolestiinfo-icon zad, posílí pánevní dnoinfo-icon a zlepší krevní oběhinfo-icon. Dechová cvičení a relaxace zase maminku připraví na blížící se porodinfo-icon a celkově  pomůže od únavy a vnitřního napětí. V jednotlivých trimestrech se pozice mění a některé typy pozic je třeba úplně vynechat. Je vždy dobré mít nějaké vedení a možnou konzultaci.

Jóga pro 1. trimestrinfo-icon

Pokud se cítíte dobře, můžete provádět většinu základních pozic. Naslouchejte  ovšem více svému tělu a to hlavně v podobě nutnosti odpočinku a nepřijemných pocitů. Věřte své intuici. Když je vám něco přijemné užívejte si tuto pozici, pokud ne, necvičte ji.

Vhodné pozice:

posílení nohou a pánevního dna - trojúhelník, bojovník, strom

Jóga pro 1.trimestr - posílení nohou a pánevního dna

otevírání kyčlí - motýl, předklon v sedu roznožném

Jóga pro 1.trimestr těhotenství - otevírání kyčlí

pozice na zádech – motýl na zádech, poloha palce u nohy vleže

Jóga pro 1.trimestr těhotenství - pozice motýl

 

Nevhodné pozice:

  • obrácené pozice - způsobující odkrvení dělohy, záklony, rotace, pozice posilující břišní svaly

Velmi důležitá je závěrečná relaxace. Lehněte si do Savasany a relaxujte ideálně 20 minut.

Závěrečná relaxace Savasana

Více o józe v těhotenství na joga-online.cz

Těhotenství.cz, Foto: Joga-online.cz

Témata: