Ranní nevolnost v těhotenství? Několik tipů jak na ni… | Těhotenství.cz

Ranní nevolnost v těhotenství? Několik tipů jak na ni…

Ranní nevolnost v těhotenství? Několik tipů jak na ni… - Těhotenství.cz

Nevolnost často spojená se zvracením se vyskytuje u více než poloviny tě­hotných mezi 2. až 12. týdnem gravidity. Je pravděpodobně vyvolána rychlým nárůstem HCG a většinou odezní po skončení I. trimestru.

Zde je několik tipů jak minimalizovat příznaky:

  1. Odpočívejte

    Zkuste si zajistit, že budete mít co nejlepší podmínky k nerušenému a dostatečnému spánku.
    Zdřímnutí během dne vám také určitě neuškodí.
    Vyvarujte se pohybu ihned po jídle.
  1. Vstávejte pomalu

    Když se ráno vzbudíte, dejte si čas, než vstanete…
     
  1. Vyhněte se některý druhům potravin

    Vyvarujte se tučných nebo kořeněných jídel. Zde najdete zdravý jídelníček pro ženy na 7 dní:
     
  1. Přísun potravin v malém množství

    Je důležité mít vždy nějaké jídlo v žaludku, protože se sníží možnost nevolností, případně mohou být nevolnosti mírnější. Ráno stačí např. sušenky, než vstanete z postele. Pokud budete konzumovat pravidelně malé porce jídla, nemusíte se obávat velkého váhového přírůstku.
  1. Blikání monitoru

    Rychlé, téměř neznatelné blikání monitoru počítače může způsobit ranní nevolnost. Toto se týká ale především starších typů monitorů.

 

  1. Fyzická aktivita

    Některým maminkám může pohyb dělat potíže, pokud se cítí špatně. Nicméně, bylo zjištěno, že u fyzicky aktivních maminek pohyb pomáhal.
     
  2. Příjem tekutin

    Dostatečný příjem tekutin je pro důležitý pro zdraví nejen v těhotenství. Pijte proto co nejvíce. Některé těhotné říkají, že jim pomáhal Sprite nebo CocaCola, (vybírejte samozřejmě tu bez kofeinu).
  1. Zázvor

    Studie ukázaly, že zázvor může pomoci zmírnit symptomy nevolností. Studené zázvorové pivo, nebo přidáním nastrouhaného zázvoru do vody nebo čaje může pomoci utišit váš žaludek.
  1. Zaměstnávejte svůj mozek

    Je důležité pokusit se vytěsnit z mysli všechny špatně pocity. Vytvořte si např. seznam činností, kterým se můžete věnovat - knížky, křížovky, sledování televize, společenské hry, nebo krátké procházky pomohou vyčistit mysl a odpočinout si.
  1. Noste volné a pohodlné oblečení

    Omezující nebo těsné oblečení může zhoršit příznaky ranní nevolnosti.
  1. Zvažte použití dětských vitamínů namísto prenatálních vitamínů

    Dětské vitamíny jsou obvykle snadněji stravitelné.
     
  2. Provoňte si byt

    Těhotné matky se stávají citlivější na pachy. Ranní nevolnost tak může být spojená s některým nepříjemným pachem.
  1. Léky

    Užívání některých léků před spaním může pomoci snížit hladinu žaludeční kyseliny, a následné ranní zvracení. Poraďte se proto se svým lékařem.
     

Foto:Pixmac