Přejít k hlavnímu obsahu

Pozor na letní častou kávu v těhotenství

Káva v těhotenství

Nemusíte se vzdát své milované kávy během těhotenství, ale měla byste být opatrná v množství „káviček“ denně.

Kolik šálků kávy můžu v těhotenství vypít?

Podle americké Asociace porodníků a gynekologů střídmá konzumace kofeinu (méně než 200 mg na den – což je přibližně jeden šálek kávy nebo dva šálky čaje) se nezdá být významným faktorem, který přispívá k riziku potratu nebo předčasného porodu.

Chcete-li zůstat u doporučeného množství kofeinu v těhotenství, je důležité hlídat si obsah kofeinu i v jiných oblíbených nápojích nebo potravinách, jako např. v čokoládě. Samostatnou kapitolou jsou energetické nápoje. Jeden energetický nápoje může mít i více než 200 mg kofeinu.

Pozor na žaludeční nevolnosti

Typický šálek kávy obsahuje v průměru kolem 137 mg kofeinu. Nicméně, káva má tendenci způsobovat některým těhotným ženám žaludeční nevolnosti. V takovém případě je vhodnější nahradit kávu zeleným čajem. Čaj také obsahuje kofein, ale mnohem méně než káva. V letním období se také doporučuje jako vhodnější pití než např. studené limonády.

ČTĚTE TAKÉ:

Na jaké potraviny si dát v těhotenství pozor?

Kofein v těhotenství může mít souvislost s obezitou u dětí

Potraviny, které zvyšují šanci na početí dítěte

Přesto, že vědecké studie prokazují, že v určitém množství není kofein v těhotenství nebezpečný, existují i ​​jiné nežádoucí účinky, kterých je nutné se obávat: kofein je diuretikum, to znamená, že způsobuje zvýšené vylučování vody z těla, které může vést k dehydrataci, a to zejména v letních měsících. Proto – pokud se bez své oblíbené kávičky neobejdete, vždy ji zapijte pořádnou sklenicí čisté vody.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.