Přejít k hlavnímu obsahu

Běh v těhotenství

Čtvrtek 30. Říjen 2014 10:40
Běhání v těhotenství

Máte ráda běh? Všimla jste si, že se této aktivitě věnuje nyní daleko více lidí než dříve? Ano, trendem poslední doby se stalo běhání. Jeho přínosů pro lidské tělo je spousta, a pokud jste zvyklá chodit běhat, není důvod s tím v těhotenství přestat. I když…

Běhání během těhotenství

Předně je nutné říci, abyste se poradila se o běžeckém tréninku během těhotenství se svým lékařem. Pokud jste v dobrém zdravotním stavu, nemáte v těhotenství žádné komplikace a ani jste neměla žádné problémy, jako jsou např. potrat nebo předčasný porodu v předchozím těhotenství, měla by vám být tato záliba povolena. Určitě však není vhodné s běháním začít právě v těhotenství. Tento „start“ si raději ponechte, až nebude miminko v bříšku…

Přinášíme pár rad k běhání v těhotenství:

Začátek těhotenství provází nevolnosti – ty vám mohou běhání značně znepříjemnit.

Držte se toho, na co jste při běhu zvyklá. Volte spíše rovnější trasy, není vhodné začít běhat kopcovitější terény. Také vybírejte trasy, kde nehrozí riziko pádu nebo uklouznutí.

Běhat nemusíte jen venku, moderní fitness centra mají skvělé běžecké pásy, kde si můžete navolit rychlost nebo třeba počet kilometrů. Ale pozor – chvilková nepozornost může způsobit ztrátu rovnováhy a možný pád!

Neběhejte, pokud jste přehřátá. Organismus se aktivitou zahřívá, a proto je nezbytný vyšší přísun tekutin, a to před, během a po běhání!

Jste-li zvyklá na daný počet kilometrů, který běháte, tak raději zvolněte a připravte se jej nadále snižovat, jak bude vaše těhotenství postupovat.

Počet tepů za minutu u těhotných žen by neměl přesáhnout 140. Vyšší tep může způsobit kyslíkový deficit, což by nebylo dobré pro vaše miminko.

Nepodceňujte kvalitní běžeckou obuv

Nepodceňte také obuv a oblečení. Boty by měly být rozhodně běžecké a v dobrém stavu, neměly by vás nikde tlačit. Zkontrolujte také podrážku, zda není příliš hladká. Na trhu je k dostání nespočet druhů běžeckých bot. Pokud se běhání věnujete opravdu aktivně, je dobré navštívit specializovanou prodejnu, kde vám s výběrem pomohou. Říká se, že pro běhání neexistuje špatné počasí, ale jen nevhodné oblečení. Volte tedy moderní funkční oblečení, doporučené právě pro běhání.

Při běhu bude vaše tělo vaším průvodcem. Pokud se objeví bolest, krvácení, závratě nebo dušnost, zastavte a běh ukončete! Následně navštivte svého lékaře.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.