Přejít k hlavnímu obsahu

Stravování těhotných-Tekutiny

Stravování těhotných - Tekutiny - Těhotenství.cz

V dnešní době často zapomínáme na dostatečný přísun tekutin. V běžném stavu byste měla vypít 2 až 3l tekutin denně. Teď jste těhotná a potřeba se tudíž zvyšuje. Vhodné jsou minerální vody, je nutné je střídat, abyste do těla nedostá­vala stále stejné minerály, které většinou tyto vody obsahují. Pijte také stolní vody, ovocné a bylinné čaje. Ne všechny bylinky jsou pro těhotné vhodné, proto se předem poraďte v lékárně. Denně vypijte asi 1/2l mléka nebo kefíru.

Výjimečná konzumace malého množství alkoholu (vinný střik) vám ani dítěti neublíží. Také menší množství piva nikterak neškodí. Rozhodně byste ale měla vynechat „tvrdý" alkohol. Příliš vhodný není ani černý čaj, který často způsonuje zácpu a obsahuje ve velké míře thein (nevhodný pro vyvíjející se plod). Ně­ze také doporučit pití velkého množství kávy. Kofein není dobrý pro miminko ani pro vás, podporuje dehydrataci (odvodňování) a to právě nyní nepotřebujete. Jedna slabá rozpustná káva s mlékem denně ale nevadí.

Především v I. trimestru není vhodné pití toniku a coca-coly, kdy specifické si složky těchto produktů neprospívají k zdárnému vývoji vašeho děťátka (můžete si ale dát dětskou kolu). Vhodné jsou zeleninové džusy a 100% ovocné džusy bez obsahu cukru. Obecně platí, že tekutiny, které vypijete, nemají být sladké. Tím výrazně snížíte přísun cukru do těla a omezíte tím vaše starosti s rychlým

přibýváním na váze během těhotenství.

Těhotenství a porod
Autor: Magdalena Mikulandová
www.studioprozeny.cz

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.