Spaní na břiše v těhotenství | Těhotenství.cz

Spaní na břiše v těhotenství

Spaní na břiše v těhotenství - Těhotenství.cz

Svoji oblíbenou polohu na spaníinfo-icon má asi každý. A kdo nemá, tak pravděpodobně střídá polohyinfo-icon během noci prostě tak, jak je mu to zrovna příjemné. Pro nastávající maminky se ale může v proběhu těhotenstvíinfo-icon objevit ohledně polohy těla pro spánekinfo-icon další z mnoha problémů. Ženainfo-icon je zvyklá spát ve své poloze a najednou to díky narůstajícímu bříšku nejde. Časté dotazy těhotných tedy jsou: mohu spát během těhotenství na břiše? Jaká poloha je nejlepší? Jaké jsou vůbec všechny vhodné polohy? V první řadě – je dobré zachovat klid a uvolnit se. Jedná se o stav, který bude trvat jen několik měsíců.

Spaní na břiše

Spánek v této poloze se nedoporučuje, protože by mohl ovlivnit krevní oběhinfo-icon, což by mohlo být pro dítěinfo-icon škodlivé. Odborníci doporučují těhotným ženám, aby se vyvarovali spánku na břiše, zejména během druhého a třetího trimestru. Spát na břiše v těhotenství navíc není ani pohodlné.

Spaní na zádechinfo-icon

Spaní na zádech se naopak může zdát bezproblémové, nicméně v této spánkové poloze dělohainfo-icon tlačí na střeva, aortu a dolní dutou žílu a to může vést k celé řadě potíží, např. k omezení toku krve nebo živin nezbytných pro dítě. Rovněž může tato poloha u těhotných vyvolávat pocity nevolnostiinfo-icon a závratí.

Spaní na bokuinfo-icon

Jak to vypadá, je pro spánek a odpočinek v těhotenství nejlepší poloha na boku, ta je také doporučována. V této poloze je dobré spát s podloženými koleny, např. těhotenským nebo obyčejným polštářem. Zajistíte se tak plynulý přítok a odtok krve u matky i u dítěte. V případě bolestiinfo-icon zad v této poloze, je možná dát polštář i pod bříško.

Pro klidné usínání lze také vyzkoušet:

  • poslech uklidňující relaxační hudby
  • polštáře tam, kde to bude pro tělo příjemné
  • partnerská masážinfo-icon
  • relaxační koupel
  • pravidelnost spánku a usínání ve stejný čas

Těhotenství.cz