Banán v těhotenství

Banán v těhotenství

Banány obsahují velké množství vitamínu B6, dále pak vitamíny C, B1, B2, E a kyselinu listovou. Banány jsou bohaté na minerály, ze kterých je nejcennější draslík, hořčík a železo. Díky vysokému obsahu draslíku jsou po avokádu a datlích třetím nejlepším zdrojem tohoto minerálu mezi čerstvým ovocem.

Vláknina je zastoupena v banánech ve významném množství v rozpustné a nerozpustné formě. Oba její druhy snižují hladinu lipidů a cholesterolu. Banány obsahují i malé množství serotoninu.

Konzumaci banánů doporučuji i těhotným maminkám, protože banán zasytí a uspokojí chuť na sladké. V těhotenství ale pozor na nezralé – zelené banány, které mohou způsobit zažívací obtíže.

Čtěte také: Recept na banánový koktejl

Štěpánka Procházková akreditovaný výživový poradce

www.vyzivovy-poradce.net

Facebook: Výživový poradce Štěpánka Procházková

 

Těhotenství.cz

Moje těhotenství - blogy, diskuse, fotogalerie a kluby maminek

Těhotenství nastávajících maminek - nejnovější příspěvky